Take actions to realize the sustainable development of the world
スタンフォード大学 Director of the Stanford Program on International and Cross-Cultural Education (SPICE)
Dr. Gary Mukai
I am delighted to announce the launch of “Stanford e-Eiri,” a new online educational program specifically developed for students at Yokohama Eiri Girls’ High School.
The Stanford Program on International and Cross-Cultural Education (SPICE) has developed several online educational programs for students in Japan. Among these programs is Stanford e-Japan, a national program that underscores the importance of U.S.–Japan relations. Top scholars and experts throughout the United States provide web-based lectures and engage high school students in live discussion sessions or “virtual classes.”
Stanford e-Eiri is a unique program that focuses on UN Sustainable Development Goals (SDGs). Some of the selected topics include gender, peace, environment, inequality, and sustainability, and the program will give special focus to the role of girls and women in addressing these goals. Stanford experts and community leaders will engage Eiri students online for about six months. Not only will students be able to deeply understand and analyze the goals and challenges of SDGs, they will also acquire critical thinking and discussion skills in English.
I hope the launch of Stanford e-Eiri will open the doors for the girls of Eiri to explore global issues. I believe that the participating students will be inspired to take action and to address sustainable development goals around the world.
急速に変化するこれからの社会――その変化の原動力はなんといっても情報通信技術でしょう。そのこれからの社会を生きていくみなさんは、文系や理系といった枠にとらわれず、インターネット、コンピューター、IoT(Internet of Things: さまざまなモノがネットを通じてつながること)などの情報通信技術を主体的に活用できる力を育てておくことが、とても大切です。大学に入学してから学び始めるのではなく、高校生の頃からこれらの技術を楽しみながら学習できる英理女子学院 iグローバル部の環境は素晴らしいと思います。
3年間、全員が5教科を幅広く学ぶこと、英語の授業は、1・2年生では週7時間、3年生では、「Science English」または 「Liberal Arts English」を含めて11時間と充実していることなど、私がかつて横浜サイエンスフロンティア高校の開校時に考えていた教育の理念や方法と共通する点が数多くあります。